Het volledige verslag van Joshua Tree

28 mei 2016 - Blythe, California, Verenigde Staten

Zoals beloofd een verlaat maar vollediger verhaal over onze reis van 27 mei.

Gisteren begon de dag met stralend weer, het zonnetje scheen uitbundig en na de opstartrituelen kuieren we richting zwembad. Daar blijkt een lekker en uitgebreid ontbijtbuffet te staan en we scheppen lekker een bordje vol (en daarna nog een). Genietend zitten we naast het zwembad en af en toe scheert er een vogeltje over van een ons onbekende soort. Dan ontdekken we de kolibries, ook die zijn hier vertegenwoordigd en al etend proberen we ze te fotograferen. Dat is een paar keer gelukt.

Om 9 uur pakken we onze auto, checken uit en stellen tomtom in voor Joshua Tree. Natuurlijk hebben we onze zipzakje gevuld met ijs om ons drinken lekker koel te houden. Als we aanrijden is het al 24,4 graden Celsius. De reis verloopt voorspoedig en om tien voor elf staan we bij het Visitor Center te bakken in de zon (27,8 C).

We krijgen al een parkplattegrond en ik schaf een (onmisbaar) petje en een (gerecyclede) tas aan van het park.

Bij de Park Entrance kopen we de Parken Jaarpas (nog steeds $ 80) en mogen er in. Ons eerste echte Nationale Park in 2016. Het is een prachtige rit met veel stops, lizzards, vogeltjes en uiteraard de Joshua Tree (overigens een struik en geen boom) en Cholla cactussen. We fotograferen de Skull Rock, een Indian Cave en beklimmen (met de auto) de Kee View Pass. Een geweldig mooi uitzicht waarbij je Palm Springs zou kunnen zien als het niet zo heiig was.

Vandaar rijden we toch maar terug richting de doorgaande route door het park, want we moeten nog een stukkie. De laatste echte stop is bij de Cholla Cactus Garden, waar we in de zinderende hitte tussen de cactussen lopen. Het is zo warm dat mijn fototoestel ineens "hangt". Alleen de batterij eruit en erin brengt hem weer tot leven.

Dan maar echt verder naar de Interstate 10, richting Blythe. Helaas kent Tomtom het adres niet maar wel het dorp en aangezien ik er al een keer geweest ben hoopte ik dat we het hotel zo konden vinden. En jawel, na wat gezoek kwamen we aan bij Best Western Sahara (35,6 C) en werden we door de niet zo vriendelijke dame aan de receptie doorverwezen naar kamer 128. Een wat gedateerde kamer maar wel met alles wat we nodig hebben. We zetten eerst een bakje koffie en kuieren maar weer terug naar de receptie want internet doet het niet. En dat op vakantie. Kunnen we niet hebben :)  Maar het blijft tobben.

Op Maps kijken we wat er aan vreetschuren in de buurt zijn en we zoeken Sizzlers uit, een typisch Amerikaans restaurant. En dat klopt. Wat daar aan overgewicht over de stoelen puilt, wil je niet weten. Maar het moet gezegd, het eten is prima. En de afleiding idem dito. We pakken een lekker stukje kip, met groenten, een bord salade waar je u tegen zegt en omdat ik 60 ben kregen we het drinken gratis. We mochten ook nog een ijsje gaan pakken maar dat hebben we maar laten zitten. Al met al een prima eetgelegenheid.

Op de wandeling terug (iets van 5 minuten als je doorloopt) hebben we foto's staan maken en zijn we neergestreken op de ligbedden naast het zwembad. Het is inmiddels donker maar de temperatuur is heerlijk en onder de wuivende palmenbomen hebben we na liggen mijmeren.

Tegen negenen waren we terug op onze koele kamer waar de airco continu staat te loeien en laten we na het douchen de boel voor wat ie is en duiken zeer vermoeid ons heerlijke bedje in.

Ton

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mirjam:
    28 mei 2016
    Wauw, ik word altijd zo jaloers als ik die verhalen lees!!
    Maar, het lijkt wel alsof ik er een beetje bij ben, heel leuk geschreven weer pap.
    Genieten maar weer samen!!!
    Trudy, hoe is jouw eerste indruk van Amerika? Ben ik benieuwd naar :)
  2. Juergen Seidel:
    28 mei 2016
    Ja idd, als het so verder gaat doen wij de reis me en dat op de balkon zittend....spannend
  3. Stephanie:
    28 mei 2016
    Wauw wat een leuk verhaal en prachtige foto's, net of ik er zelf bij ben, super!! Ik kijk uit naar jullie volgende verslag! Heel veel plezier en groetjes xx
  4. Astrid:
    28 mei 2016
    Ontbijt langs het zwembad, aparte vogels, hoge temperaturen, palmbomen... Dat klinkt als Mexico haha.
    Helaas zitten er geen foto's bij dit verslag maar hoe je het omschrijft zie ik het zo voor me. Geniet maar lekker, het is hier benauwd, vochtig en gister nacht onweerde het zijn best.
    Wij gaan hier een kletsnatte zondag en maandag tegemoet dus jullie zitten heerlijk!
    Ben nu al benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Je bent het schrijven niet verleerd pap!
    Xxxxxx en een pootje van nox
  5. Astrid:
    28 mei 2016
    Helaas zitten er geen foto's bij dit verslag of ik zie ze nog niet maar hoe je het omschrijft zie ik het zo voor me. Geniet maar lekker, het is hier benauwd, vochtig en gister nacht onweerde het zijn best.
    Ben nu al benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Je bent het schrijven niet verleerd pap!
    Xxxxxx en een pootje van nox
  6. Trudy:
    29 mei 2016
    Hallo Mir jam. ..mijn eerste reactie is wauw, uitgestrekt, divers, apart, en geweldig. En als je weet hoeveel foto's er al zijn, . Het is echt niet te beschrijven. Heel indrukwekkend.
    Astrid, de foto's zijn er wel. Je moet gewoon op foto's klikken. Zijn er wel veel bereid je maar vast voor. Groetjes uit een warm Amerika
  7. Trudy:
    29 mei 2016
    Hoi oma, ik hoop dat het goed met je gaat. Wij hebben hier heel veel indrukken, het is geweldig mooi en ook nog warm. Straks heel veel foto's om te laten zien. Daar mag je wel enkele uren voor uit trekken. liefs Trudy