Giganten

21 juni 2016 - Kings Canyon National Park, California, Verenigde Staten

Hello peopletjes, op moment van schrijven vertoeven wij op een groot balkon in schommelstoelen.  Het uitzicht is fenomenaal.  We zitten in een lodge, twee hoog,  midden in kingsize canyon national. Midden in het beren bos, met gigantische sequoias. De dag begint zonnig.  Wel moeten we onze kas spekken en we maken een noodzakelijk stop bij de chase bank, alwaar wij de automaat plunderen.  Opgewekt togen we richting fresno, van daaruit werd het steeds mooier. Uiteindelijk kwamen we via squaw valley waar we ons bakkie en onszelf trakteren op vocht, aan in kings canyon.  Tom Tom leidde ons eerst naar het visitorcenter, daarachter bleken nog een boel hutjes en onze lodge te liggen. We waren te vroeg, onze kamer werd nog schoongemaakt, dus hebben wij vast wat van de omgeving verkend.  Onze eerste stop was bij de General Grant. Een gigantische boom waar we omheen zijn gelopen.  We hebben een trailtje gelopen langs diverse grote bomen. Onvoorstelbaar. Chip munks zaten overal, zelfs in een boom naast ons en was totaal niet bang. Na deze heerlijke wandeling met aangename temperatuur,  zagen we ipv Chinezen een keer een bus vol amischmensen. Hele vriendelijke rustige mensen. We zijn zelfs door een boom gelopen,zo groot dat zelfs Ton er rechtop door kon. Toen hebben we nog een stuk gereden,  met prachtige overvieuws, maar besloten halverwege om te draaien. Genoeg auto gereden vandaag.  Nadat we ingecheckt hadden zijn we na het opfrissen gaan eten op de enige mogelijke plaats. Een buitentent een paar honderd meter van het hotel. Heerlijk gegeten in het gezelschap van een jongere eekhoorn en vogels.  Daarna zijn we nog 2,4 mijl de berg achter ons opgereden,  de panoramic weg. Deze was smal, hoog, mooi, spannend.  Maar helaas. ...weer geen beren. Wel chip munks en mooie vogels.  Heel sereen en vredig. Nadat we met enige spoed naar beneden reden, Ton had wat druk omdat zijn maaltijdbonen begonnen te gisten, zijn we zoals gezegd nu hier samen op het mooie balkon en zitten ons verhaal te schrijven. Wij moeten de hele auto leeghalen, zelfs lotion of zalf,  omdat beren anders de auto kunnen openbreken.  Zo goed ruiken ze dat. Duim dat we vanavond een beer hier onder het balkon zien. Dan vermelden we het meteen.  Dat is het voor nu.  Word vervolgd.

1. Stephanie:
    21 juni 2016
    Ik zal voor jullie duimen!! Maar zelfs zonder beer lijken de avonturen en ervaringen me zeer ruim en bijzonder haha, kan niet wachten alles live te horen en zien! Geniet er nog van en tot snel xxx
  2. Mia:
    21 juni 2016
    Vakantiegangers, dat zijn wederom weer prachtige foto's, en zo te lezen vermaken jullie je nog prima, maar ja er is ook zo veel te zien in dat grote continent, je komt ogen en tijd te kort, reden om ooit weer terug te gaan, veel plezier nog in Los Angeles, groetjes MIBO
  3. Lidia:
    21 juni 2016
    En wij maar genieten van de regen:) Maar ook van jullie verhalen, het komt zo ook voor ons een beetje dichterbij. Ik hoop dat jullie nog veel mooie dingen zien!!!!!!!
    Heel veel groetjes hier van iedereen en natuurlijk ook van ons mam

Lidia
  4. Astrid:
    21 juni 2016
    Klein duimpje! Hoe voelt het om even heel erg klein te zijn in dat hele grote U.S of A Maar het ziet er super uit!! Xxxx